WMO

• Auteur

Mijn scootmobiel is na 14 trouwe jaren afgekeurd.
        De leverancier Medipoint gaat een nieuwe (gebruikte) leveren.

Wie schetst mijn verbazing dat Medipoint mij een vragen lijst d.m.v. telefonische vragen
        een onderzoek instelt of het nog medisch een nood zakelijke voorziening is.
        b.v. Is je gezondheid veranderd / kun je 100 m lopen / kun je fietsen en verder heb ik geen idee
        wat er verder nog zal worden gevraagd en dat alles door een medewerker van een commercieel bedrijf.

Ik vind dat dergelijke vragen zijn voor behouden aan een arts i.v.m. privacy wetgeving.

De WMO ambtenaar verteld mij dat Medipoint hiervoor door de gemeente is gemachtigd en als ik mijn medewerking
        weiger ook geen goedkeuring krijg.

Mijn vraag moet ik aan een willekeurige vreemde deze vragen beantwoorden ????

• 12 maart 2022 om 16:33 #22254

Je zou verwachten dat dit door een medewerker van het sociaal wijkteamm van de gemeente gedaan wordt.
          Maar geen idee of dit vaker zo gedaan wordt

• 18 maart 2022 om 10:37 #22256

Wat een vreemd verhaal! Ik heb ook een scootmobiel van de gemeente/WMO, via Medipoint, die is pas een paar jaar oud. Geen idee wat er gebeurd als ie ‘op’ is en ik een nieuwe nodig heb, of een andere voorziening. Maar ik ga er toch vanuit dat de gemeente dat bepaalt en niet Medipoint! Ik moest laatst de WMO goedkeuring voor de huishoudelijke hulp verlengen en toen kwam er gewoon weer iemand van de gemeente langs voor een nieuw ‘keukentafelgesprek’. Ik neem aan dat ik dat ook krijg als iets met mijn andere voorzieningen is.

• Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.