Voorstellen
Home / Forums / Forum algemeen / Voorstellen
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 2 maanden geleden door
Baukmans.
- AuteurBerichten
Goedemiddag,
Mijn naam is Monique, ben 58 jaar en sinds december 2023 bijnierschorsinsufficient door behandeling met immumotherapie ivm kanker.
Merk dat ik mijn “nieuwe ” lijf moet leren kennen. Sinds vorige week heel erg last van de pollen. Was er echt niet ok van. Zelf besloten, omdat t in t weekend was de dosis hydrocortison te verhogen.
Na contact met de huisarts, verandert van hooikoorts medicatie en die dosis verhoogd. Volgende week ga ik proberen om de hydrocortison weer af te bouwen.
Moet echt wennen aan deze nieuwe situatie, niet meer alles zomaar ff doen. Bijv. In de nacht moet 1 van mijn honden naar buiten. Vergeet ik dat ik bijnierschorsinsufficient ben. Doe dan de 2e hond ook ff en voel mij natuurlijk daarna niet zo erg lekker. ????.
Hoop bij deze vereniging informatie en mensen met tzelfde probleem te vinden.
Groeten Monique.
- 16 mei 2024 om 05:51 #23052
Dag Monique,
Ja hetvwennen aan bijnierschorsinsufficientie is lastig, en nu na lange poos kom ik soms nog ineens voor verrassingen te staan hoor. Maar inderdaad goed om als je nietbin orde bent tijdelijk wat op te hogen. Beter 1x te veel dan 1x te laat.
Het afbouwen zelf naar jou onderhoudsdosering kan ook de nodige klachten geven, raadzaam om goed naar je lichasm te luisteren en daar de tijd voor te nemen.
Je kunt ook veel informatie vinden oo de pagina http://www.bijniernet.nl
Welkom
- 16 mei 2024 om 13:36 #23055
Dag Monique,
Hopelijk slaat het nieuwe medicijn goed aan.
BijnierNET heeft veel informatie verzameld over immuuntherapie en het krijgen van bijnierschorsinsufficiëntie. Dit is de link naar alle gegevens
Hopelijk kun je met deze info ook verder komen
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.