Vaccinatie, alleen of iemand mee
Home / Forums / Forum algemeen / Vaccinatie, alleen of iemand mee
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door
Ineke Ruitenberg.
- AuteurBerichten
- 20 mei 2021 om 09:24 #20244
Hallo allemaal,
Ik krijg 1 juni mijn eerste vaccinatie, hadden jullie iemand mee die spuit kon zetten?
Er staat dat als je hulp nodig hebt je iemand mee mag nemen, ik twijfel het zou me wel gerustellen omdat ik bij minste geringste lage cortisol wazig word in denken, maar misschien mag t wel niet eens..
Wat hebben julliw gedaan? - 21 mei 2021 om 10:45 #21957
Ik had niemand bij me. Maar ik kreeg wel speciale aandacht..;-) Kwam omdat ik ergens op de vragenlijst -die je ingevuld moet meebrengen- een vraagteken had gezet. Bij de vraag die ging over reacties op andere vaccinaties. Heb nl ooit een crisis gehad na de griepprik. Uren later pas, dat wel. Uiteraard kreeg ik vragen aan het loket (waar je je aanmeld) nav dat vraagteken. Toen ik uitlegde dat dat te maken had met mijn bijnierziekte gingen de ogen op steeltjes.. daar hadden ze nog nooit van gehoord! Of ik wel veilig gevaccineerd kon worden..? Ja hoor, alles is overlegd met mijn eigen arts. Nou, ze zouden me wel speciaal in de gaten houden en ik moest extra lang blijven zitten! Niet dat dat veel zin heeft (ik reageerde toen ook dus pas uren later), maar ik heb het maar keurig gedaan. Ondertussen kwamen de vriendelijke dames en heren van het Rode Kruis telkens informeren of het wel goed me me ging. Heel lief.:-)
Ik heb overigens op de dag van de prik mijn HC verdubbeld, uit voorzorg, in overleg dus met mijn endo. Die dag ook geen last gehad. Volgende dag wel, maar geen koorts. Dag daarna was het weer goed. Ik had ook niemand mee. Bij aanmelding wordt inderdaad de vragenlijst bekeken. Daar had ik zelf met grote letters opgeschreven dat ik Addison heb. Vervolgens werd ik naar een arts doorgestuurd, die goed op de hoogte was. Ik heb uitgelegd dat ik noodset in mijn tas had en wat mijn symptomen zouden zijn. Ik kreeg van de arts een rood papiertje mee, waar hij weer Addison opgeschreven had, dat papiertje moest ik steeds goed zichtbaar bij me houden. De nazorg medewerkers houden de mensen met rode papiertjes extra in de gaten. De betreffende arts kwam ook nog even kijken. Gelukkig gebeurde er niks en had ik dus geen nazorg nodig.
8 uur later kreeg ik thuis koorts en heb ik de Cortisol verdubbeld en om de 4 uur ingenomen gedurende 1 dag. Daarna geen koorts meer en weer normale dosering. En inmiddels een soort van hoera gevoel, ik voel me nu beschermd, al blijf ik voorzichtig.
ik heb gisteren mijn eerste Phizer prik gehad. Ik had niets ingevuld op de vragenlijst en ook niemand meegenomen.
Tijdens kwartier wachten werd ik even licht in mijn hoofd, maar verder ok.
Gisterenavond en vannacht pijnlijke arm, wat ik nu bijna niet meer voel. Ik hoor dat mensen iets meer klachten krijgen bij tweede vaccin, dus ik plan geen actieve werkdingen in na de vaccinatie.- 30 mei 2021 om 17:04 #21978
Vrijdagavond ook mijn 1e Pfizer prik gehad, ook niks ingevuld en niemand meegenomen. Die dag preventief wel iets hoger in m’n dosering gezeten iom mijn interniste. Tijdens kwartiertje wachten nog geen last, maar bij thuiskomst licht in hoofd en koortsig. Volgende dag dubbel moeten zitten vanwege pijnlijke arm, koorts, spierpijn en hoofdpijn. Vanmorgen “koude” start, maar in de loop van de dag begonnen de klachten weer af te nemen. Morgen weer terug op normale dosering.
- 5 juni 2021 om 10:23 #21981
Ik had wel iemand meegenomen voor Pfizer na 5 minuten prikkelende lippen na een dag dikke enkels dikke handen en gevoel van dikke lippen en prikkels
Rugpijn en andere pijnen van klachten uit verleden
Dubbele dosis hc naar huisarts na overleg met mijn internist anti histamine gekregen waarschijnlijk allergische reactie. Sinds ik Adisson heb reageer ik steeds vaker allergisch op medicatie en voeding Ik moet woensdag voor míjn eerste prik. Ik vind het sowieso al heel spannend maar nu extra omdat ik nog maar sinds kort hydrocortison slik. Ik ben nog heel erg onzeker over de stressinstructies. Geen idee wat er met me gebeurt door de spanning en de prik . Mij is geadviseerd om een uur voor de inenting 5mg hydrocortison in te nemen en verder bij klachten volgens het stresschema
- 15 juni 2021 om 06:17 #21992
Hoi AGV,
Dat was mij ook geadviseerd, en ik had wel iemand mee, die mij naar de priklocatie had gebracht.
Die stond op de parkeerplaats maar ingeval van nood kon ik die bellen.
Ik heb daar verder geen last gehad. Paar uur na de vaccinatie kreeg ik koude rillingen en verhoging en ben ik de stress instructie gaan volgen. Was na een dag weer weg, alles goed verlopen. 6 juli de 2e prik.Succes
- 15 juni 2021 om 09:43 #21995
Hoi AGV,
Een tip die ik gekregen heb voor mijn 2e prik en die ik hier wil delen, is op voorhand een spiegeltje paracetamol leggen voor de evt koorts en hoofdpijn. Hoop dat jij hier ook iets aan hebt! Succes morgen en bij twijfel over je stress instructies kun je altijd even met je internist overleggen! - 19 juni 2021 om 11:43 #21997
Ik heb inmiddels mijn 2e Pfizer gehad en had eigenlijk nergens last van. Wel weer een ? bij de gezondheidsvragen ingevuld (ik heb ooit – uren later – een crisis gekregen na een griepprik) dus ik kreeg -weer- een sticker op mijn vragenlijst en het advies om een half uur te blijven zitten ipv het standaard kwartier. Onder het extra wakend oog van de Rode Kruis mensen die rond liepen. Alles ging prima, dus daarna gewoon naar huis gegaan. Dit keer verder ook geen last gehad. Al merkte ik een paar dagen later wel wat pijn/beurse plekken gevoel onder de oksel van mijn geprikte arm. Lymfklieren..? Gaat ondertussen ook al weer beter.
p.s. mijn man heeft me ’s avonds wel als een havik in de gaten zitten houden.. hij vertrouwde het niet..;-) - 7 juli 2021 om 11:35 #22029
Ik heb gisteren mijn 2e pfizer gehad en heb op wat spierpijn na geen klachten.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.