Suikerspiegel

Home / Forums / Forum algemeen / Suikerspiegel

• Auteur

Hallo allemaal,
        Ik vroeg mij af of hier mensen toevallig ook te maken hebben met of suikerziekte of een te hoge suikerspiegel? Ik heb sinds een tijd last van een verhoogde suikerspiegel/te hoog (8.0) waardoor ik mij vaak ellendig voel. Hoe hoog mag je suikerspiegel zijn met de ziekte van addison? En hebben de medicijnen invloed op je suiker?
        Ik hoop dat ik hier iemand tref die mij wat meer kan informeren.

• 8 mei 2022 om 05:23 #22301

Dag Shirley,
          Hieronder de bloedwaarden van de website van diabetesfonds.

Bloedsuikerwaarde – niet nuchter geprikt (zo’n anderhalf tot twee uur na een maaltijd, op het moment dat er het meeste bloedsuiker in het bloed zit): Onder de 7,8 mmol/l – geen diabetes. Tussen de 7,8 en 11 mmol/l – geen oordeel mogelijk. Boven de 11 mmol/l – diabetes.

Als je twijfelt of jou bloedwaarden niet goed zijn van de suikerspiegel dan zou ik contact opnemen met je internist-endocrinoloog.
          Succes

• 9 mei 2022 om 20:03 #22302

Hoi Shirley,
            je endocrinoloog zal toch wel geregeld je glucose en Hba1c laten prikken? Dan zal die toch ook de uitslag en je klachten met je bespreken? Want ja, de medicatie bij Addison kan bloedsuikerverhogend werken. Wat je zelf kan doen is contact opnemen met (of door je huisarts laten verwijzen naar) een diëtiste om te bespreken of je iets aan je voeding aan kunt passen.

Succes, Wilma

• Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.