SOS-kaart “belangrijke medische info” op startscherm Iphone

Home / Forums / Forum algemeen / SOS-kaart “belangrijke medische info” op startscherm Iphone

• Auteur

Hallo allemaal,

In de bijnier-app zit een digi-versie van de SOS-kaart.

Ik weet dat je je Iphone zo kunt instellen, dat bij het aanzetten / activeren van de telefoon de SOS-kaart meteen naar voren komt. Dus nog voordat je je pincode moet intoetsen. Maar ik weet niet hoe dat moet. Zoeken op Bijniernet leverde niets op. Googlen ook niet.

Is hier iemand die dat wel weet? Alvast reuze bedankt!

• 12 februari 2024 om 15:58 #22967

Voor zover ik weet moet er eerst worden ingelogd, dat is een probleem met medische informatie die makkelijk moet worden gevonden. Je kunt dus niet bij de Bijnier App zonder in te loggen.

Wel kun je zelf gegevens achterlaten bij Medische ID en dat kun je vrij uitgebreid doen. Om dat te lezen hoeft er niet eerst worden ingelogd. Je vindt hem bij de apps en heet Medische ID.

Wat je ook kunt doen is een foto maken van je SOS kaart de Nederlandse kaart en die als bureaublad gebruiken, dan zien mensen die je telefoon oppakken altijd dat je afhankelijk bent van cortisol en een noodinjectie hebt.

Je kunt de kaart ook achter je telefoon doen met een transparant hoesje.

Je kunt het ook alle 3 doen.

• 12 februari 2024 om 16:13 #22968

Dank je wel Alida voor je vlotte en uitgebreide antwoord.

Ja, al die opties ken ik, maar die bedoel ik niet. Ik bedoel dat de SOS-kaart – en alleen de kaart – meteen zichtbaar wordt zodra iemand (denk: een vreemde die mij bewusteloos vindt) de telefoon oppakt.

Ik weet dat het kan, want dat heb ik gezien bij iemand.

Maar hoe? Dat is de vraag.

• 12 februari 2024 om 17:01 #22969

OK ik geef even aan hoe het bij mij op de iPhone staat:

Je maakt een foto van het stresskaartje, dan ga je naar de instellingen en dan kies je achtergrond.

Kies: voeg nieuwe achtergrond toe en selecteer de foto van de stresskaart en dat moet je bevestigen met voeg toe rechts boven en dat moet je even proberen.

• 12 februari 2024 om 19:24 #22970

Dank je Alida. Ja, die optie ken ik, maar die bedoel ik niet. (Ik wil niet de stresskaart als permanente achtergrond op mijn telefoon.)

Er is een mogelijkheid om de kaart te tonen bij oppakken van de telefoon, voor het intoetsen van de pincode. Na het intoetsen van de pincode is hij weer weg.

Maar ik zal eens zien of ik die persoon kan achterhalen die het op haar telefoon had.

Nogmaals bedankt Alida. En als er hier nog mensen zijn die het weten dan houd ik me aanbevolen.

• 12 februari 2024 om 21:23 #22971

Hallo Petra,

bij het instellen van de achtergrond op je iPhone kun je 2 verschillende foto’s toevoegen. Het beginscherm (dat is de foto die je ziet als je de telefoon oppakt), en het achtergrondscherm (dat is het scherm wat je ziet als achtergrond van de app’s na het inloggen). De foto van de SOS kaart moet je dus als beginscherm instellen, en een andere/leuke foto stel je in als achtergrond.

• 12 februari 2024 om 22:14 #22972

Een kleine correctie op mijn vorige bericht: wat ik eerder beginscherm noemde is het toegangsscherm (het opstartscherm waarin je de foto van de SOS kaart kunt zetten) en het achtergrondscherm heet beginscherm (dit is dus de achtergrond van de apps). Na het toevoegen van de eerste foto wordt deze automatisch ook als beginscherm gezet maar onderaan moet je dan kiezen om het beginscherm te wijzigen. Daar kun je dan een andere foto voor kiezen.

succes

• 13 februari 2024 om 08:18 #22974

Dank je wel Lisette. Met al deze informatie zal het toch moeten lukken. (Niet dat het nu, na drie pogingen, al gelukt is… maar dat ligt aan mij. Moet nog op gang komen haha.)

• Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.