Prenadren 20 mg afgifte hele dag

Home / Forums / Forum algemeen / Prenadren 20 mg afgifte hele dag

• Auteur

Prenadren op advies van de arts geprobeerd ,eerste dag ging het goed voelde goed

Maar de tweede dag ging het na een paar uur helemaal mis SEH gebeld moest direct komen

Na eerst 100 soli cortef om bij te komen

De volgende dag belde mijn eigen arts die zij dat ik maar moest stoppen en toch weer mijn eigen medicijnen 10/5/5 hc Was helaas niet voor mij de Prenadren

gr Lena Beusekamp

• 26 juli 2024 om 10:32 #23086

Tja.. of Plenadren wel of niet voor jou werkt is ook weer zoiets persoonlijks.. Ik zou ’t ook best eens willen proberen; slik al jaren 27mg HC per dag in 3 doses. Al is het alleen maar om van het ‘oh ja ik moet nog slikken’ af te zijn..;-) Maar mijn endo was niet enthousiast. Haar mening ‘als je stabiel bent op je HC dosering moet je niet gaan rommelen’. Nu ben ik recent verhuist en heb een nieuw ziekenhuis en dus ook een nieuwe endo. Misschien dat ik het weer eens opbreng tijdens mijn controle, eens zien hoe deze er over denkt.

• 30 augustus 2024 om 14:40 #23103

Beste Lena, heel vervelend en angstig voor je dat je daardoor in een Addison crisis bent beland.   Ik wil mijn verhaal met je delen omdat er misschien nog een andere mogelijkheid voor je is om Plenadren te gaan gebruiken mocht je dat zien zitten. Ik ben Rina en iemand die een jaar of 2 a 3 Plenadren slikt. Tot een maand of 4 geleden slikte ik in de middag 2 en 1 hc bij.  Nu slik ik 1 maal daags 1 tablet van 20mg. Dat voelt zo goed  -zoals Emmy al schreef- niet meer over heel de dag met de medicatie bezig te zijn.

Ik zal bij het begin beginnen.  Aangezien ik in het verleden over de dag heen vaak hydrocortison moest bij slikken stelde mijn endo verpleegkundige Plenadren voor. Ik lees Lena dat jij de hydrocortison van de een op de andere dag bent overgestapt naar Plenadren. Bij mij werd er geadviseerd om hc af te bouwen en Plenadren op te bouwen.  Voor die overgang heb ik veel tijd genomen. Stapje voor stapje. Ik meen dat ik er een paar maanden over heb gedaan.

Nu wil ik niets anders meer. Ik ga er goed op. Beter dan het ooit is geweest met hydrocortison.

Als je vragen hebt stel ze gerust.

Groet, Rina

• Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.