Omgaan met ruzie / ophogen cortisol

Home / Forums / Forum algemeen / Omgaan met ruzie / ophogen cortisol

• Auteur

Hallo,

Voor mij is alles nog redelijk nieuw. Ik slik cortisol 10-5-5.
        Hoe doen jullie het met de dosering als je een ruzie/pittige discussie hebt gehad? Slakken jullie dan alsnog iets bij?
        Ik merk zelf nu dat ik de volgende dag erg vermoeid ben, slappe knieeen, voor mij wel een tekort signaal.
        Had ik dan bij moeten slakken?
        Hoe gaan jullie hiermee om?

• 8 februari 2023 om 16:42 #22647

Dag Betty,
          Als je zo’n reactie hebt dan kun je wat bij slikken, maar je hoeft zeker niet bij ieder pittig gesprek te verhogen.
          Het zijn dan ook heftige ruzies waar dat bij moet en anders moet je even afkoelen en een rustmoment nemen.

Alida

• 11 februari 2023 om 13:23 #22651

Hallo Betty,

Als ‘nieuweling’ sta je voor de uitdaging om te leren waar jouw lijf precies op reageert. Het stress-schema (dat je bij jouw welkomst-mail hebt gehad) geeft algemene richtlijnen, maar elk lichaam is anders. De een reageert meer op fysieke en de ander meer op mentale stress/inspanning. De kunst is om uit te vinden waar jouw grens ligt c.q. wat jij aan kunt en wanneer je moet ingrijpen met extra Hydrocortison! Zeker in het begin zou ik daar niet al te zuinig mee zijn; beter een paar keer te veel dan 1 keer te weinig. Ingrijpen kan ook als je de eerste signalen van een dreigende crisis voelt. Ook voor die signalen zijn algemene richtlijnen, maar ook daar is elk lichaam anders. Als jij voelt dat het voor jou ‘foute boel’ gaat worden mag je gerust ingrijpen!

groetjes Emmy

• Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.