Lage bloeddruk
Home / Forums / Forum algemeen / Lage bloeddruk
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 5 maanden geleden door
Lucas.
- AuteurBerichten
Eerst even ik ben nieuw hier heet Lucas ben 65 jaar een weet sinds ongeveer een halfjaar dat ik een bijnier probleem heb.
Ik slik daarvoor Acecort waarmee het matig gaat. Het grootste probleem dat ik heb is de lage bloeddruk na het opstaan.
de boven druk schommelt dan zo tussen de 80 en 85 de onderdruk zit tussen de 50 en 60 na het innemen van de acecort gaat deze langzaam omhoog naar normale waarden 115 tot 125 bovendruk en 70 tot 80 onderdruk. bij inspanning ( fysiotherapie ) daalt de bloeddruk gelijk weer naar rui, onder de 100 dit compenseer ik nu door vooraf maar extra 5 mg te slikken zodat ik bij de fysio niet van de sokken ga. ik voel me daarnaast de hele dag moe moe en nog eens moe. Verhaal ook voorgelegd aan de behandelend arts …..slik maar bij kan geen kwaad. Is dat echt zo kan je zonder problemen Acecort bij slikken??
Natrium en Kalium in het bloed waren prima.- 21 december 2023 om 21:43 #22927
Dag Lucas,
Ik heb recent aan iemand anders op het forum een uitleg gegeven over hoe hydrocortison (acecort) werkt. Misschien kun je dat lezen. Je vindt het onder
Home › Forums › Bijnierschorsinsufficiëntie › Herkenbare klachten
Als je dat gelezen hebt en je hebt nog andere vragen geef dan even aan hoeveel medicijnen je gebruikt op welke tijdstippen en wat de diagnose is. Ben je bij een endocrinoloog onder behandeling en heeft de arts wel ervaring met bijnierinsufficiëntie.
..slik maar bij kan geen kwaad. Is nou niet iets wat veilig klinkt en ook geen gebruikelijke info.
Ga ook even lezen op http://www.bijniernet.nl daar vind je veel info. - 12 februari 2024 om 22:46 #22973
Welke vorm van bijnierschorsinsufficiëntie (BI) heb je? Primair, secundair of als gevolg van steroïdenbevattende medicatie?
Gebruik je ook fludrocortison? Als je primaire BI hebt, heb je dit ook nodig ter vervanging van het ook uitgevallen aldosteron. Bij primaire BI is ook dit hormoon uitgevallen naast uitgevallen cortisol waarvoor je hydrocortison slikt.
Ik heb de secundaire form de oorzaak is niet bekend ( er wordt wel gedacht aan mogelijk een complicatie na doorgemaakte corona ) Ik gebruik acecort 10 – 5 – 5 mgr verdeeld over de dag bij stress en inspanning slik ik extra anders ga ik onderuit. afgelopen weekend met bijnier crisis opgenomen geweest als complicatie van een heel milde blaas ontsteking. Ik heb trouwens net nieuw medicatie gehaald van de Apotheek en zie dat ik geen Acecort heb gekregen maar hydrocortison Teva 5mgr film omhulde tabletten volgen de apotheek is het absoluut het zelfde laten we dat dan maar hopen want de acecort is van de preverentie lijst
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.