hoge bloeddruk (florinef)
Home / Forums / Forum algemeen / hoge bloeddruk (florinef)
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 5 maanden geleden door
Chantal.
- AuteurBerichten
- 8 november 2023 om 14:53 #20373
Beste lotgenoten.
Ik heb al 23 jaar primaire addison en dit gaat redelijk i.i.g stabiel.
Nu is mijn endocrinoloog met pensioen en heb ik dus zijn opvolger en loop tegen het volgende aan.
Tijdens de halfjaarlijkse controle bleek mijn bloeddruk te hoog 100 om 180 ,mijn voorstel was om de florinef te halveren naar om de dag 0,1 mg ipv elke dag.Dit heb ik in het verleden bij hetzelfde probleem ook al eerder gedaan wat een bloeddruk van 80/140 opleverde zonder klachten.Van de nieuwe internist mag dit verminderen van florinef niet en heeft hij bloeddrukverlagers voorgeschreven nl perindopril ,deze hebben bijwerkingen en nu moet ik weer met een ander middel beginnen waar ik dus mijn twijfels over heb.
Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt ?
Groeten - 9 november 2023 om 07:31 #22895
Als je reninewaarde goed is, is verlagen vd florinef niet het meest voor de handliggend. Hoe was die bloedwaarde dan? Week die af?
- 9 november 2023 om 13:57 #22901
Hallo Norbert,
Ook ik heb ruim 23 jaar primaire Addison.In het begin ook florinef 62,5 microgram.
Vanwege hoge bloeddruk gestopt. Wilde dat zelf. Bloeddruk stuk beter.
Begin dit jaar ook een jonge nieuwe endocrinoloog. Schreef direct fludrace 31,25 microgram
voor. Zou mn bloeddruk te hoog worden, een bloeddrukverlager erbij.
Eind oktober mn vertrouwde arts weer gesproken. Met hem afgesproken om over 3 maanden te kijken
wat we! gaan doen. De bloeddruk is aan de hoge kant.
Groet,
Mary Visser
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.