De warmte in de afgelopen dagen
Home / Forums / Forum algemeen / De warmte in de afgelopen dagen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 week, 1 dag geleden door
Emmy van der Weide.
- AuteurBerichten
- 3 juli 2025 om 10:37 #25991
Na de warmte van deze week worden de slimme oplossingen weer voluit gedeeld. De gegevens voor een koelvest vond ik op Link-In.
Na deze week met temperaturen van boven de 30 graden is een koelvest ook voor patiënten met bijnierproblemen misschien een idee. Ik zag het op Linked-In. https://www.tvvtotaal.nl/zelf-naaien-koelvest-uitkomst-voor-ouderen-en-verzorgenden-in-de-hitte/ en daarop staat een verwijzing naar een gratis patroon van het Klimaatverbond Nederland
https://klimaatverbond.nl/wp-content/uploads/2022/07/Hoe-maak-je-jouw-Koelvest-.pdfen natuurlijk kun je het ook ergens kopen als naaien te ingewikkeld is. Kijk even op het web want er zijn heel veel bedrijven.
- 3 juli 2025 om 10:39 #26199
Voor wie het niet wist er is ook een hitteprotocol, zie de link hieronder
<p style=”text-align: right;”>Dag Alida, dank je voor je tips en het hitte protocol. Wat ik mij afvroeg is of er mensen zijn die ook last hebben van de weerswisselingen? Nu eindelijk wat koeler buiten en heb net, onverwachts, mijn acecort moeten verdubbelen.</p>
<p style=”text-align: right;”></p>
- 9 juli 2025 om 09:01 #26215
Nog een aanvulling op koel mogelijkheden nu het volgende week weer warm wordt (week van 14 juli tijdens de 4-daagse).
Gisteren zag ik in de winkel voor hulpmiddelen in het ziekenhuis een koelsjaal van Cobber komt uit Australië. Deze wordt niet nat gemaakt en is 10-15 graden koeler dan de omgeving en werkt geweldig. Kijk even op internet veel bedrijven verkopen dit soort sjaals: Bol.com zorgwinkels van Vegra (Bosman) en de prijzen varieren ook heel erg.Al weer een paar jaar geleden heeft hier op het forum of op faceboek ook een ervaring gestaan over koelmatten voor honden die je als mens ook uitstekend kan gebruiken in bed of op een stoel/bank, het werkt eender als de koelsjaal. In de dierenwinkel is deze goedkoper dan bij de zorgwinkel.
‘Succes met koelen’
- 10 juli 2025 om 10:48 #26217
‘Wat ik mij afvroeg is of er mensen zijn die ook last hebben van de weerswisselingen? Nu eindelijk wat koeler buiten en heb net, onverwachts, mijn acecort moeten verdubbelen.’ vraagt Miriam.
Ja, dat kan. Zeker snelle temperatuurswisselingen zijn stress voor je lichaam. De een zal daar gevoeliger voor zijn dan de ander. Ofwel; er is geen standaard protocol dat zegt dat je in dat geval moet ophogen. Het is (weer..) een kwestie van luisteren naar je lichaam. Leren waar jij wel en niet tegen kunt. Verdubbelen is dan trouwens niet altijd persé nodig: 2, 5 of 10mg Hydrocortison extra slikken kan ook al helpen. Maar ook dat hangt weer van jouw fysieke toestand af (gewoon niet lekker of al echt richting crisis).
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.