Backup oude informatie en vragen/tips oude forum???
Home / Forums / Forum algemeen / Backup oude informatie en vragen/tips oude forum???
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door
Hay Janssen.
- AuteurBerichten
- 14 december 2018 om 23:37 #20115
Hoi,
Heel erg blij dat het forum weer in de lucht is en jullie hebben er zeker iets moois van gemaakt.
Duidelijk ook mbt navigatie vind ik.Wat me wel opvalt is dat er zo te zien een geheel nieuwe start is gemaakt en alle oude vragen en antwoorden, tips en adviezen uit het verleden en persoonlijke verhalen van de leden verdwenen zijn.
Is er geen backup gemaakt van de oude content op het forum zodat deze weer terug geplaatst kan worden?
Misschien is dat nog een optie voor in de toekomst want er stond heel veel nuttige en steunende informatie op voor zowel oude als nieuwe leden.Ik hoop dat het mogelijk is en anders gaan we hier op het nieuwe forum met z’n allen maar weer langzaam opbouwen 🙂
Groetjes en heel veel succes met de nieuwe Website/Forum.
Ron
- 15 december 2018 om 15:33 #21001
Ron,
Er is wel een oude backup van het forum beschikbaar en het blijkt dat daarin veel (drie of vier) dubbele vragen en opmerkingen staan. Om in de chaos van vragen en opmerking orde te scheppen hebben de belangrijkste vragen nu verwerkt in de vragen en antwoorden die onder de ziektebeelden op de website staan.
Groet,
Berd Wallegie
(lid Webteam Bijniervereging NVACP) - 16 december 2018 om 01:05 #21002
Ik mis ook heel erg de oude forums. Ik kon er als telefoonteamlid heel vaak op teruggrijpen bij het beantwoorden van vragen , want ik wist bijna altijd of er over iets al eens wat geschreven was.
Bovendien heb ik veel input gegeven op het Conn/PHA-forum in de tijd dat ik zelf in het diagnose- en behandelingproces zat. Die had ik voor mezelf wel gekopieerd omdat het voor mij zo’n beetje een soort dagboek van mijn eigen ziekte fungeerde.
Ook heb ik heel veel vragen van anderen geprobeerd te beantwoorden. Allemaal weg…
Inderdaad werden sommige vragen meerdere keren gesteld. Maar soms zijn de verschillende bewoordingen waarin antwoorden werden gegeven juist goed. Want dan zijn er meer kansen om het te gaan snappen (zoals je de uitleg van de ene leraar beter snapt dan van de andere leraar).
Nu zijn vaker gestelde vragen dus samengevat in de FAQ’s (Frequently Asked Questions = vaak gestelde vragen).
Groet, Margot - 16 december 2018 om 14:57 #21007
Ik vind het jammer dat de oude tips en ervaringverhalen niet meer hier te lezen zijn. Vooral hoe iemand anders het heeft ervaren. Als ik een nieuwe patient en bezoeker zou zijn hier op het forum, was ik zo weer weg.
- 16 december 2018 om 21:00 #21011
Hoi Berd,
Dank je wel voor je snelle reactie.
Je antwoord is duidelijk maar als je het mij vraagt is het niet de meest efficiente oplossing voor het forum en voor mensen die op zoek zijn naar (persoonlijke) informatie, persoonlijke verhalen en emoties bij de betreffende ziekten.
Op de website zellf wordt het toch met name op een hele formele toon benaderd en in Medische termen gezegd.Juist het persoonlijke gedeelte van het besloten forum maakt het voor mij (en ik denk ook voor andere leden maar ik wil niet voor de gehele groep praten) juist interessant om het forum te bezoeken.
Medische verhalen, uitleg en doorverwijzingen kunnen we ook op medische sites op Google of via onze eigen Endocrinoloog krijgen. Het is juist die extra betrokkenheid en inlevensvermogen van mede-patienten die een enorme meerwaarde gaf/geeft op het forum.Zoals jij het nu aangeeft wordt het opgespilts.
De FAQ’s staan op de “gewone”website en op het besloten forum staat eigenlijk nu helemaal niets???
Ik keek bij Cushing en Addison’s maar bij beide staat nu maar 1 vraag/opmerking.
Nu kan iedereen in principe dus op de site komen wat heel erg goed is maar de rede waarvoor ik (en ik denk ook veel anderen) betalen voor het lidmaatschap juiste de extra input op het forum is. Uiteraard is Bijnier ook erg interessant maar voor gerichte info en begrip betekend het forum veel meer.Hopelijk kan er door het bestuur misschien toch nog eens gekeken worden naar de meerwaarde van het terugplaatsen van oude forum content. Er zal een overlap zijn maar is dat echt zo erg als betalende, geïnteresseerde leden wel de door hun gezochte informatie kunnen vinden of juist kunnen lezen dat ze niet de enige zijn met bepaalde gevoelens en emoties bij de ziekte die ze hebben. Het is ook het stuk wat Margot hierboven in haar reactie aangeeft. Persoonlijk heb ik zoveel gehad aan de antwoorden die zij onderandere geplaatst heeft in het verleden.
Dat stuk komt namelijk nergens of zeer beperkt in de FAQ’s terug.Het enige wat het voor jullie zal schelen is ruimte op de server(s) en daarvan weet ik uiteraard niet wat de ruimte en mogelijkheden zijn 🙂
Nogmaals: Ontzettend bedankt voor je reactie en jullie harde werk bij het opzetten van de nieuwe site en het forum maar hoop dat er nog wat meer naar gekeken kan worden.
Heel veel Succes!!!
Groeten en alvast fijne feestdagen
Ron
- 16 december 2018 om 21:48 #21012
Ron,
Dank je voor het nog beter verwoorden van de waarde van de persoonlijke patiëntverhalen. Ben het ook helemaal eens met je dat DAT nou juist de ‘bonus’ is die iemand reden geeft om lid te worden! Dat maakt de aantrekkingskracht van de forums. En dat is ook hoe ‘we’ in contact blijven met onze achterban, en hoe onze leden zich kunnen laten horen!Zoals steeds vaker in de samenleving is het goed en gewenst om te luisteren naar de stem van de mensen om wie het gaat. Zij vertellen het echte verhaal en zij zijn de ware experts.
En juist zij geven de vereniging haar bestaansrecht! Zonder patiënten geen patiëntenvereniging…Groet, Margot
- 17 december 2018 om 19:53 #21017
Vanavond is dit in het bestuur besproken en er is afgesproken om dit niet te doen.
Dit kost ons teveel tijd en zoals gezegd was het (met alle respect) vaak een herhaling van zetten, die we in de FAQ’s hebben samengevat.Als het forum weer goed gebruikt gaat worden wordt ook vanzelf een actueel dossier met ervaringsverhalen opgebouwd voor de diverse ziektebeelden. Maar ook dit gaan we periodiek “opschonen”, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te reageren.